söndag 7 april 2013

Keps Cup i Ursvik avklarad

Blev en härlig dag på cykeln igen. Jag och Ville cykla härifrån runt 9:45 så vi fick lite uppvärmning.
Järfälla hade fixat en fin bana som hade ganska mycket snö och en del hala partier men inte lika hala som igår.
Banan var lite längre och mer kuperad också så den skulle ta ut sin rätt.

Jag körde H30 och skulle köra 4 varv. Tyckte det räckte då jag var ganska trött.
Vi kom hem kl 04:00 igår efter att ha varit hemma hos Johnny och Jenny och spelat youtube quiz hela natten:-)
Blev en riktigt rolig kväll där så det var det värt.

Starten gick hyfsat idag med men jag kände att huvudet inte riktigt var med. Gjorde en massa nybörjare misstag som att växla upp för tidigt inför uppförsbackarna så jag tappa fart och inte ta med mig farten ut ur kurvorna.

Jag lyckades köra ganska bra i 2 varv men sen blev jag riktigt trött och fick dra ner på tempot. Rulla runt 3:e varvet lite lugnare och blev ikappkörd och omkörd.
(Oliver har tagit den här bilden tack för den)
Keps Cup
Hängde på och vi kom ikapp Friedrich på slutet. Jag la mig bakom och inväntade något bra ställe där jag kunde köra om. Det blev inte förens vid målbacken.
Jag brukar inte vara den snabbaste uppför men jag lyckades sätta in en långspurt och drog hela backen upp och kunde sen spurta i mål.
Skönt och få avsluta bra i alla fall.
Tror jag kom 3:a idag i min klass.

Calle Friberg tog segern idag igen förre Ville
Ville
Sen kom halva Kolmården gänget hit och körde också, kul och få hit de rosa fina killarna.
Tror det var Niklas som var snabbast där.
Kolmården






















Sen kom Jesper in.
Jesper
Jag Ville och Jesper cyklade sen hem lite lugnt som nedvarvning. Blev en skön dag i sadeln igen men en rolig tävling och lite fart i snön.

Inga kommentarer: