söndag 14 april 2013

Nu börjar tävlingshjulen bli klara

Nu är konverteringskitet till mitt DT Swiss XCR 950 fixat till bakhjulet så nu kan jag köra 142*12mm där.
Tyvärr fanns det inget konverteringskit till 15 mm axel för framnavet.
Men idag så kom mitt DT Swiss 240s Fifteen framnav så nu har det mekats.

Det vägde in på 127 gram så det var 18 gram tyngre än DT Swiss 180 Carbon Ceramic navet som satt på original.














Det blev lite jobb att ekra om hela hjulet och tyvärr satt 2 ekrar så hårt att de vreds sönder när jag skulle ta loss dem.
Så nu får jag ut och leta efter 2 DT aerolite ekrar i vit utförande.
Flänsarna till 240 navet var lite högre än till 180 naven men det gick att spänna ekrarna ändå som tur var. Det skilde bara 1-2 mm så det var bara att spänna lite till.














Stort och fint hål för 15mm axeln, nu ska det bli riktigt styvt.






















Hade tänkt att köra distans idag också men tappa motivationen helt när jag titta ut genom fönstret.
Det blev bara en mils löparrunda istället. Det var därför jag nästan han bygga klart hjulet.
Jag sprang till Evas föräldrar i Upplans Väsby som tog runt 46 minuter. Var lagom stum i benen efter det.
Sen blev det en middag när jag kom ditt.

I morgon så är det Keps Cup i Värmdö. Se till att vara där och tävla lite.
- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: