lördag 6 april 2013

Keps Cup Källbrink, roligt som fan

Nu fick jag rasta av min Scott Spark 900 RC. Åhh vad skönt det var att få köra riktig tävlingshoj. Det är lite skillnad med 29 tummare och heldämpat jemfört med min 26 tummare till hardtail.

Sparken liksom glider igenom alla stökiga partier lättare och har bättre grepp överallt.
Banan idag vid Källbrink var ganska hal på sina ställen. Den gick som i en 8 där den började med en isig uppförsbacke med en nästan lika isig nedförsbacke.
Sen körde man över vägen och kom till en grym singeltrack på hårdpackad snö med en massa velodromkurvor, hur kul som helst.
Det avslutades med ett litet isigt parti som det inte var några problem att cykla igenom långsamt men när jag kom med hög fart var det lite svårare.

På Keps Cup startar alla samtidigt sen kör man olika varv beroende på vilken klass man startar i. Väldigt enkelt och kul då man kan jämföra sig med alla och nästan alltid har någon att jaga.












Starten gick ganska bra för mig. Kom iväg 5:a efter Calle, Ville, Micke och Jesper. Sög hjul på Jesper och lyckades ta mig om på ett tekniskt parti. Blev lite roligt fight ett tag då han är starkare än mig men jag lyckades välja lite bättre spårval och höll honom bakom mig i ett varv. Men sen kom han om och jag lyckades inte ta mig ikapp.

Låg och brottades med Jonny Kock ifrån TCM. Han låg och stressa bakom hela tiden och var på väg om några gånger men jag lyckades hålla honom bakom hela vägen in till mål.

Det var riktigt kul att köra idag. Cykeln gick som ett skållat troll och benen kändes bra idag. Det är alltid kul att köra med ny cykel också.

I elit var det Calle Friberg som körde skiten ur alla och närmast att jaga var Ville.











Kort efter kom Flockhart.












Sen var det Jesper som jag hade jagat innan jag kom i mål.











Resultat ifrån dagens Keps Cup kommer upp här lite senare.

3 kommentarer:

Mikael Kippilä sa...

Hej Per.
Trevligt race idag...
La precis upp din blogg på min sida,
Du kan väl länka till min.
Ses i morgon!

http://mikaelkippila.blogspot.se/

Mvh / Micke

Per Kumlin sa...

Tjena Micke,
Tack för idag, orkade tyvärr inte hänga på dig idag.
Har lagt upp din sida nu.
Syns till nästa helg kanske.

Micke K. sa...

Du menar nog Jonny Kock "Team Corratec Sweden".. Som jobbar på TCM.