torsdag 11 april 2013

SMACK MTB rejs vid Märsta idag

Han ralla med bilen till Märsta efter jobbet för att köra UpplandsCup MTB i Märsta som Smack hade hand om.

Det var en hel del härlig sorbetsnö kvar ute i skogen så banan var ganska tungtrampad.
SMACK killarna hjälpte till att skotta banan på det värsta stället så att om man hade bra teknik och lite tur kunde cykla igenom, vilken fin service.

Jag kom iväg ganska bra i starten idag men tappa i den sega uppförsbacken i början.
Det var Ville som tog kommandot idag och Jesper och Johan var inte långt efter.
Själv hamna jag lite i ingemansland då jag inte orka köra ikapp de framför men hade inga bakom heller.
Försökte köra på så gott jag kunde så jag inte skulle bli helt akterseglad.

Fick bra teknikträning i den djupa och sliriga snön. Var riktigt kul att köra med bredställ nedför backarna. Hade dock inte så jätte mycket kontroll utan det var bara att håla i styret och hoppas på det bästa.

Efter tävlingen bjöds det på lite finfika, riktigt uppskattat.
SMACK MTB
Blev till att åka hem och stortvätta cykeln igen efter det.
Det var lite smålerigt på sina ställen idag.
Scott Spark 900 RC
Kul att få köra lite hårt med andra, men nu får fan snön ta och försvinna.
Säger som Mikael Åström. Men dö då Vinterjävel!!!
Vinter

Inga kommentarer: