fredag 19 april 2013

Maxtestet slutade på 41 sekunder på 472,5 watt

Ja så blev det ett maxtest ikväll. Visste inte riktigt hur det skulle gå då jag kände mig rätt trött då det inte blev så mycket sova som jag hoppades på.
Kom hem runt 19:30 efter en lång dag på jobbet och tänkte att det är lika bra att köra på en gång innan middagen annars kommer jag aldrig igång.

Körde som förra gången och startade på 270watt och ökade 22,5 watt efter varje minut som gick ända tills jag dog.
Som vanligt så kändes det riktigt tungt i mitten av testet och jag trodde knappt jag skulle orka över 400 watt men sen vakna jag till som vanligt och orkade hålla ut.
Kom till 472,5 watt och hoppades på att kunna köra ut den minuten men krockna efter 41 sekunder.
Det var dock dryga halvminuten längre än förra gången så det går åt rätt håll.
 
Avsluta med att köra 10 minuter på 350 watt. Även där kändes det som att jag skulle dö redan efter 5 minuter men när jag sänkte kadensen och höjde upp KP till 5 så gick det mycket bättre och sista minuten låg jag runt 370 watt.
Får vara ganska nöjd med passet. Har tyvärr ingen fin Monarkbild ifrån dagen så ni får en bild när jag fick megahammaren på Keps Cup tävlingen i Vallentuna.
Det är Pål Stålnacke som tagit de fina bilderna.
Ser inte så trött ut men här är jag nästan helt död.
Här är precis innan målgång när jag har typ 2.0 i blodsocker, gick inte snabbt om man säger så, men kul banan så det var roligt ändå. 

 

Inga kommentarer: