onsdag 10 april 2013

Rekord till jobbet och Hagabacken

Blev jobbpendling med med min Scott Spark 900.RC idag. Det märks att det gör skillnad på en lättare cykel.
Nu körde jag nästan 3 minuter snabbare än med min vinterhoj med dubbdäck.
Fick tiden 37:21. Få se om man kan komma ner i 35 med landsvägshojjen sen om jag slipper allt för många rödljus.

På vägen hem blev det några varv uppför Hagabacken.
Hagabacken
Snön hade börjat smälta där men det var fortfarande ganska tungtrampat.
Fick tider runt 3:10 ifrån botten av asfalten upp till toppen.
Fick sällskap av några rådjur där uppe också men han inte få någon bra bild på dem. De verkade inte så skygga för de strosas runt på toppen när jag kom cyklandes och verkade inte ha allt för bråttom att springa därifrån.

De tänkte väl att den där slöa fettknoppen som kommer flåsande kan aldrig komma ikapp oss i alla fall så det är ingen de att stressa.
Utsikt Hagabacken
Blev lite naturliga intervaller hem sen så jag han bli lagom trött.

Inga kommentarer: