måndag 2 december 2013

Scott Scale 910 som vintercykel....

....Det är nog det bästa köp jag gjort på länge. Jag var lite i valet och kvalet när jag köpte den för det var en ganska dyr hoj att ha som pendlar/vintercykel.

Det är trots allt många som har den som tävlingscykel så det kändes lite väll lyxigt att ha den som träninghoj.

Men den är verkligen värd varenda krona och jag ångrar inte en sekund att jag köpte den.

Nu kan jag ha kul när jag cyklar även på vintern. Är det någon stund på året som det egentligen behövs en rolig cykel att köra på så är det på vintern när resten är grott, trist och kallt ute.

Nu är det ett rent nöje att dra ut och cykla och köra i skogen och testa nya stigar när jag har en cykel som jag vet är gjord för ändamålet.














Ja det går till och med att vinna crosstävlingar på den så den är ganska kompetent:-)

Nu ser jag fram emot en fin vinter med mycket cykling.

Inga kommentarer: