måndag 30 december 2013

Sista löpturen för året blev fiasko

Sprang till jobbet idag igen. Kändes ganska bra på dittvägen och jag sprang på 4:37min/km enligt Strava utan att förta mig så det kändes bra.
Tänkte att då kanske jag ska testa att maxa på vägen hem och se om jag kan sätta någon bra tid.
Det gick riktigt bra första km där jag sprang på 3:36min/km enligt Strava men sen hög det till på vänstersidan av bröstet igen.
Försökte sakta ner och massera lite gran men det försvann inte. Tillslut så fick jag gå
Löpning
Det har alltid varit på vänstersidan av bröstet och det har bara kommit när jag sprungit riktigt fort.
Det kommer dock aldrig när jag cyklar järnet.
Vet inte varför det kommer när jag bara springer.
Det gör ganska ont så jag vågar inte springa vidare heller.
Undrar om det kan vara för att jag studsar runt för mycket när jag springer, men att det bara är vänstersidan känns lite oroväckande.
Bröstsmärtor
Ja nästa försök får bli nästa år. Får se om jag kan maxa en hel tur utan att få ont i bröstet.

Inga kommentarer: