söndag 1 december 2013

Kompiscrossen Norra Djurgården

Idag blev det Kompiscrossen vid Norra Djurgården.
Cykla ditt som uppvärmning och hade bra medvind så det gick lite snabbare än tänkt.
Tog vägen längst vattnet efter Ulriksdal. Riktigt fint.












Han köra några testvarv innan start då jag kom ditt lite tidigt.
Vi var inte så många som vi brukar vara antagligen då det är 1:a advent.

Men det blev nog runt 10 pers i alla fall.












Det var jag Jesper och Jonas som tog starten. Jag drog först men råka köra lite fel på slutet av första varvet så Jonas gick upp och drog.
Vi körde på något varv men sen råka Jonas dra omkull. Såg till så det inte var någon fara sen stötte jag.
Jesper hängde på och det blev vi som skulle göra upp om första platsen sen.
Sista biten av varvet var ganska tekniskt och där fick jag alltid en liten lucka.
Jesper kom dock alltid ikapp efter backen och efter det var det en lång raka i hård motvind och sen en 180 graders sväng med spurt i medvind.

Ville absolut inte ha Jesper bakom mig i motvinden för då är jag körd på sista rakan.

Det var riktigt rävspel de sista varven då ingen ville dra och vi hade en ganska bra lucka ner till de andra.

På sista varvet stötte jag i det tekniska partiet men Jesper kom ikapp i backen igen.

Jag fick dock en liten lucka innan den långa raksträckan i motvinden.
Gjorde ett försök och stötte igen.
Jesper kom ikapp precis innan vi skulle upp på målrakan.
Jag hade dock redan så hög fart och kom in i svängen bra så jag lyckades spurta till mig vinsten.

Riktigt kul när det är sån här tight fight.

Här har vi några till som fick spurta i mål












Körde hem runt Edsviken med Jesper sen. Var riktigt krispig i benen på slutet och knappt uppför backarna.

Passet finns på Strava.
Nu ska jag få i mig en lunch och slappa lite innan vi drar till mina föräldrar för lite middag.

Inga kommentarer: