torsdag 12 december 2013

Teknisk stig med bara lampa på styret var en mindre bra ide

Planen var egentligen att köra 4x4 på Monarken idag. Men så ringde Ville och ville ut i skogen och härja.
Det var jag inte sen att hänga på för det lätt mycket roligare än att sitta inne och trampa när det var så fint väder ute.

Tyvärr var bara min lampa på styret laddat, pannlampan var helt död.
Tänkte att det är ju ganska bra kräm i den så jag borde klara mig ändå.

Så fel jag kunde ha. Vi drog ut på värdens kurvigaste bana kändes det som för tillfället.
Så fort det svängde så blev det svart framför då lampan riktades åt sidan.
Jag lyckades med konststycket att droppa ut för en teknisk avsats och krascha igen då jag inte såg landningen.
Cykeln klara sig men jag fick lite skrapsår på knäna.

Vi körde en lite lättare bana sen som hade lite rakare spår så jag kunde se något.
Men vid en teknisk stenkista kom jag lite fel igen och lyckades få bakhjulspunktering.

















Spåren blir verkligen helt annorlunda när det är mörkt ute.
Det är grymt kul att köra och det känns som det går snabbare än vad det gör. Blir lätt så när jag inte har så stor överblick på spåret som när det är ljust.

















Ville hitta en liten avsats som vi skulle hoppa på.
Synd att jag inte hade någon riktig kamera för då hade nog bilderna blivit lite roligare än de här.


















Det var verkligen roliga spår vi körde på. Måste se till att fixa pannlampan så jag kan ladda lite mer nästa gång bara.

Inga kommentarer: