tisdag 31 december 2013

Gott nytt år och tack alla sponsorer som hjälpt mig i år

Ja då har ytterligare ett år snart tagit slut. En kort resume om året som gått är nog att det har varit upp och ner en hel del.
Tävlingsmässigt iår har det gott skapligt bra men som sagt mycket upp och ner.

Blev inte så mycket tävlande i år. Satsade mest på långloppscupen och körde bara 2 SWE-Cup XC tävlingar där jag blev 9 totalt på Borlänge Tour och 7 på Hacksta XC i Åkersberga totalt 9:a i SWE-Cup XC.

långloppscupen började det lite segt med en 6:e plats på Långa Billingeracet sen blev det bättre och jag fick till en 2:a plas på Mörksuggejakten som jag är riktigt nöjd med och avslutade starkt med en 2:a plats på Bockstensturen. Det blev en 4:e plats totalt i långloppscupen, lite surt att precis hamna utanför pallen men jag får vara nöjd ändå.


Får vara riktigt nöjd med Snapphaneturen som agerade Långlopps SM i år där jag kom 3:a. Skönt att få komma på pallen på ett SM.

Sist men inte minst har det blivit 2 stora vinster. Första blev på MTB SM stafetten i Södertälje där laget vann totalt.
Sen lyckades jag vinna CX-Cup tävlingen Ramundercrossen i starkt motstånd så det var en riktigt bra avslutning på året.

Jag vill såklart tacka alla mina sponsorer som har hjälpt mig att kunna resa runt och tävla i år och sett till att jag har förstaklassig utrustning att köra på.
Utan mina sponsorer hade jag inte haft möjlighet att resa runt så mycket som jag har gjort så ni är guld värda.

Jag vill tacka Cykloteket för alla delar som de har tagit hand om till oss i teamet. De har ett riktigt stort utbud på cyklar och tillbehör för alla typer av cyklister. Allt från renodlade tävlings landsvägscyklar till små söta barncyklar och ett stort utbud på cykelkläder.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tack Scott Svenska AB för alla fina cyklar ni har bidragit med till CRT. Scott ligger verkligen i framkant när det gäller att ta fram lätta och styva ramar. Tror inte det är många märken som kan slå dem när det gäller strength to weight ratio.
Att sen cyklarna är helt grymma att köra med gör inte saken sämre.


















De har verkligen alla typer av cyklar också. vad man än vill göra på 2 hjul så har Scott Svenska AB cyklarna för det.    
















 
 

Tack till Craft som har tillhandahållit och skräddarsytt alla fina kläder som vi har i CRT teamet.
De har riktigt bra passform på kläderna och de sitter grymt skönt. Inga skarvar eller veck som irriterar någonstans.


















De har allt från jackor, underställ till mössor och skoöverdrag i riktigt bra kvallite.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Tack till Abus som har försett oss med riktigt grymma och fina hjälmar. När jag tävlar på hög nivå och det alltid finns risk för att jag ska krascha när jag kör på gränsen så vill jag veta att mitt huvud är väl skyddat.
Med Abus hjälmar kan du känna dig säker när du kör.












Tack till Diadora för de fina skorna som teamet har fått. Skon är en viktigt del som är kopplingen mellan cykeln och kroppen. Där vill jag ha något som är styvt och lätt och det har Diadora skorna försett mig med.















Tack till Enervit för alla energiprodukter som ni har bistått med. Utan riktig energi blir det svårt att tävla på hög nivå. Jag som har Diabetes typ 1 måste vara särskilt noga med att få i mig tillräckligt med energi så mitt blodocker inte får för låga värden.
Då känns det tryggt att veta att en ENERVITENE Liquid går i stort sett rakt ut i blodet och desutom är riktigt goda och lättsmälta så att jag inte får problem med magen.
 




















De har allt från sportdryck till energikakor med en massa olika smaker så det finns något som passar alla.



















Tack till Sram som har försett teamet med förstaklassiga reservdelar till cyklarna vi kör på.
Derras XX1 är nog den största nyheten som kommit till Mountainbike alla kategorier. Att bara kunna köra en klinga utan bash gör komponetgruppen riktigt lätt och tillförlitlig. Att ingen kommit på det innan är ett mysterium.






















Sram var också först ut med att komma ut med skivbromsar till cross och landsvägshojjarna.



















Tack till Nils Westerberg på http://www.naprapatulriksdal.se/ som har sett till så att min rygg håller sig i schack.
Han har sett till så att jag inte har några smärtor i ryggen och att jag kan prestera på topp och få ut kraften där den ska.
Nils kan verkligen göra underverk med en och jag rekommenderar att gå och hälsa på honom om ni har problem med ryggen.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tack till Cykloteket Racing Team som har låtit mig tävla för dem i år. Det är många personer som har roddat med att få allt att fungera och det tycker jag de har gjort riktigt bra.
Vi har Michele Lanza som har varit överhuvudet i teamet sen det startade och som har hjälpt till med allt.
Vi har Hans Mård som är ordförande och jobbat med det mesta för Stockholm Ride.
Vi har Patric Sahlberg som har tagit hand om det mesta av sponsorarbetet och är nu även ordförande.
Vi har Anna Bleckur, Sören Bleckur och Åke Strömberg som har hjälpt till med langning och service i ur och skur på i stort sett alla tävlingar.
Vi har Isak Strömberg som har lagt upp träningen till alla mountainbikeåkare.
Vi har Lars Bleckur som sköter det mesta i Falun och protokollför alla möten.
Vi har Fredrik Edin som hjälper till att skaffa sponsorer.
Vi har Angelica Edvarsson som har tagit hand om alla anmälningar till tävlingarna.
Vi har Clive Lewis som har tagit in alla ordrar.
Hoppas jag inte har glömt någon nu.
Alla i teamet hjälper till med någonting så alla drar sitt strå till stacken och ger teamet en riktigt bra sammanhållning.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen sist men inte minst tack till min Älskling Eva som har ställt upp och hängt med på tävlingar och hjälpt till med både det ena och det andra. Eva har stöttat mig under alla åren och har funnits tillhands hela tiden i både vått och torrt. Tack ska du min lilla gullesnutt. Vad skulle jag ha gjort utan dig?
Oskar har fått stå ut med en del han också. han har ju varit med på de flesta tävlingar och fått resa land och rike runt. Det är alltid kul och se hur glad han blir när han får se en komma.
Det känns skönt att jag har en fin familj som står vid min sida.
 
Ja gott nytt år på er alla. Ny ger vi järnet 2014 och hoppas på lycka och framgång.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Gott nytt år på er också! :-D

Per Kumlin sa...

Tackar, hoppas du hade ett bra nyår:-)

Anonym sa...

Bra kört i år Per, alltid kul att läsa om :).

En fråga, jag är som dig en typ1 diabetiker. Hur gör du med insulinet inför ett långlopp där du dricker sportdryck? Något vettigt tips?

Med vänliga hälsning
Mats Wilensjö H30

Per Kumlin sa...

Hej Mats,
Jag tar oftast vanlig dos eller till och med lite mindre till måltiden innan start.
Jag brukar oftast inte vilja äta så överdrivet mycket då för att inte bli för tung.
Under själva tävlingen så förbränner jag så mycket ändå så då behövs det inget extra.
Dagen/dagarna innan så brukar jag köra normalt men se till att äta ordentligt. Kvällen innan brukar det bli lite godis och då kan jag ta en extra liten dos.

Med vänlig hälsning,
Per

Anonym sa...

Tack för svaret Per
Ska testa ditt sätt med lite mindre mat inför, jag kan ha för vana att kanske äta lite för mycket inför loppen. Mitt BS kan ibland stiga upp alldeles för högt i mitten av loppen, blir så segt att trampa då :/.

Tack och kör hårt!

/Mats

Per Kumlin sa...

Ja det är jobbigt att starta med tung mage, det känns i uppförsbackarna. Jag brukar försöka ha mitt blodsocker lite halvhögt runt 7-8 innan start och sen börja dricka/äta lite efter 40 min.
Brukar få i mig ca 3 små flaskor sportdryck och 2-4 gels på ett långlopp på runt 3 timmar.