söndag 22 december 2013

Stigfinnarmorgon med Ville, hjärnspöket ska bort

Idag blev det ett lugnt återhämtningspass. Har haft 3 hårda dagar på raken nu så jag kände mig lite seg.
Ville tänkte testa lite nya spår på den nya banan vid Törnskogen.
Han hade hittat några tekniska avsnitt som var riktigt roliga.
Teknisk stig
Trots allt regn så var banan riktigt torr. Cykeln var knappt smutsig, det gillar jag.
Scott Scale 910
Dock var det snorhalt på klipphällarna. Hjulen hade en benägenhet att bara försvinna åt sidorna ibland.
Det känns som min teknik har blivit kass också.
Det var många ställen som inte såg så svåra ut som Ville tog utan problem men jag kom knappt igenom.
Vet inte om jag blivit gammal och feg.
Jag vet att med farten kommer flyttet så jag fattar inte varför jag bromsar in nu.
Måste få bort hjärnspöket som strular för det var inga svåra ställen.
Ville
Det fanns riktigt många stigar som går att slå ihop på alla möjliga sätt.
Det går att hitta både lätta och snabba spår som riktigt tekniska och utmanande.
Fanns en hel del spår där det gick att köra både längre chickenlines eller korta utmanande spår.
Riktigt roligt när det finns något för alla.
Jag måste dock lära mig att köra de svåra spåren så jag slipper fega ut och köra de längre chickenlines.
Ville kör bara de svåra partierna.
No chickenline
Jag ska nog ut och köra lite mer på de tekniska partierna så jag får upp flyttet lite bättre. Det är gratissekunder att känna om jag kan köra avslappnat och snabbt över de stökiga partierna istället för att stelt dunka in i varenda sten.

Inga kommentarer: