lördag 21 december 2013

Sköndalscrossen TT

Idag blev det cross TT i Sköndal. Planen var att cykla ditt och hem också men när jag titta ut så ösregna det.
Det fick bli bilen istället. När jag väll kom ditt så hade regnet avtagit, skönt och slippa ösregn innan start.
Vi blev runt 10 pers igen som skulle testa den ny banan som fått en förlängning plus ett hopphinder till.
Sköndalscrossen
Det var Birjer som tog starten igen och jag hängde på som 2:a.
Mård och Peter låg precis bakom och vi fick en lucka till de andra ganska snabbt.
(Foto tagit av Robin Hedström)
Birjer
Jag tänkte jag skulle försöka spara mig lite så jag försökte att inte dra så mycket.
Dock så hade jag fördel med MTB:n i de 2 sista backarna och hopphindret där jag kunde cykla och de andra fick springa.
När det var 2 varv kvar så gjorde Peter ett ryck men den här gången lyckades jag hänga med.
Dock kom Mård med en attack i springbacken innan hopphindrena. Där orkade jag inte hänga på.
Nu var det bara ett varv kvar och jag hoppades att Peter inte skulle rycka igen.
Kom jag bara till springbacken samtidigt skulle det nog vara lugnt.
Lyckades hänga på ditt sen attackera jag vid hopphindrena.
Utbrytning
Fick en liten lucka och lyckades hålla den till mål.
Trodde inte jag skulle orka med tanke på gårdagens misärträning.
Skönt och kunna hänga med bra med MTB:n på crossträningarna också.

Inga kommentarer: