onsdag 24 maj 2017

Uppladdning till Långa Lugnet med backintervaller

På söndag så är det dags för långloppscupens andra deltävling iform av Långa Lugnet. Tänkte jag skulle ladda upp med lite backträning idag.
Blev hårdkörning till jobbet med naturliga intervaller, fick ett nytt KOM mellan grindarna vid Edsviken och det gick skapligt bra runt Hagaparken också.
 
Kändes helt OK i benen men jag käner mig fortfarande lite seg och matt. Vet inte om de är allergi för jag är lite snuvig men har inga andra åkommor just nu.
 
På hemvägen så blev det 6 varv uppför Hagabacken. Tänkte jag behövde lite backträning nu innan Långa Lugnet då den har ganska mycket uppför.
Benen kändes nu som betong och det var svårt att få ner kraften i backen då det var så mycket lösgrus. Jag vill ju gärna stå när det är brant men det var svårt här.
Blev sådär härligt flåssig och ville bara lägga mig i fosterställning vid toppen.
 
Blev rolig downhillbana ner till starten så det var det värt. Skulle behövt lite grövre däck med bättre grep för det var riktigt halt påvägen ner i lössanden/gruset så däcken vandrade i sidled i svängarna.
 
Blev en fin tur som resulterade i trötta ben. I morgon blir det inte lika hårt. Får bli någon timme på morgonen

Inga kommentarer: