onsdag 6 november 2019

Bilen var inte ens klar. Fick låna en Audi Q2 istället

I eftermiddag skulle jag hämta bilen i Bromma igen. Den här gången kom jag i tid och de hade öppet.
Men när jag väll skulle hämta ut bilen så visade det sig att den inte alls var klar, men vad fan. Den skulle vart klar i måndags ifrån början.

Som tur var kunde jag låna en bil som de som tur var stod för så jag kunde komma hem snabbt.
Fick en Audi Q2 TFSI 150 STR. Det var nog snikvarianten för den kändes inte lika fräsch som min trots digital instrumentpanel.

Den var helt ok att köra men den kändes seg i starterna och ganska klumpig att köra. Inte lika rapp som Superben och då är det ändå en stor familjebil i lågprissegmentet.
Tyckte instrumentpanelen i Audi:n var svårare att hitta runt i, antagligen för att jag är van vid Skodan men det kändes som jag fick trycka mycket mer än jag får göra i Skodan för att komma till samma sak.
Att den dessutom inte hade touchpanel var ju riktigt lågt för att vara en Premiumbil.
Det tog ju en kvart att skriva in adressen i GPS:en med den jäkla ratten som var till.
Sen hade den ingen bakkamera men den hade som tur var baksensor. 
Var ändå orolig då jag inte viste hur lång bilen var och hur den skulle pippa precis innan jag kör in i något.

Helt OK bil annars men min Skoda Superb är helt klart både ett och två strå vassare.


Med tanke på hur mycket mer man får för pengarna i en Skoda så är jag helt klart nöjd med Superben jag har.
Den kostar hälften av vad en likvärdig Audi gör och känns lika premium i min smak.
Det enda jag saknar i min bil är sportstolar där det går att förlänga benstödet. Där var faktiskt VW Passat SC TDI 190 som jag lånade i helgen bättre.
Men det går att ställa in sätena så bra i Skodan så det gör inte så mycket vid långkörningarna ändå.

Inga kommentarer: