söndag 3 november 2019

Vikingacrossen upp som en sol ner som en pannkaka

Idag var det dags för Vikingacrossen som ingår i CX Pokalen. Det var en helt ny tävling som inte varit med i cupen förut så det skulle bli riktigt kul att köra.
Banan var riktigt platt och inga direkt svåra tekniska hinder förutom en sandfålla så den borde passa mig riktigt bra. Lite fler tekniska partier hade varit perfekt för mig.
Hade lite otur idag också innan starten. Av någon outgrundlig anledning hade min ventil till framdäcken gått av. Märkte att det började bli lite luft på träningen och när jag skulle fylla på så såg jag att toppen var helt av.
Tommy Olsson kom till min räddning då han hade en ny jag kunde köra med.
Första gången i mitt liv som jag har fått ett sånt problem och då har jag ändå cyklat och tävlat i 27 år.

Vi var runt 40 pers som skulle köra idag och vi startade vid 11:10 precis som igår.


Starten gick och jag sjabblade till det lite med växlingarna då jag inte fick tag i reglaget ordentligt så jag spann los på för lätta växlar de första 100 metrarna.

Lyckades dock hänga med bra och var uppe med topp 10 i alla fall. (Foto Älsklingen Eva Andersson)


Jag hängde med ganska bra i 2 varv men sen la benen bara av. Jag hade öppnat ganska hårt för att hänga med en bra klunga där framme men jag tyckte inte att jag gick på rött så mycket. Har ju kört på såhär på CX träningarna och det har ju gott bra. Igår gick det också grymt bra.
Men nu så blev benen bara spagetti.

Jag försökte hänga på de som kom förbi men det gick inte alls. Orkade inte ens hänga på hjul på de lättåkta partierna.

Jag fick verkligen slita idag för att komma framåt. 


 Vet inte riktigt varför det gick så segt idag. För lite sova och lite halvtaskig återhämtning. Sen kanske en lite för hård start på det.
Blodsockret var lite högt men ingen direkt fara så det borde inte gjort så mycket. Låg mellan 11,0 och 12,9 under racet så det var inte optimalt då det ska ligga runt 6 för att vara som bäst.

Sista varvet så började jag få lite krafter tillbaka men det var för sent att avancera.

På mina varvtider såg man att det blev ett ordentligt tapp efter 2 varv. Det var nästan 1 minut långsammare på mitt segaste varv.

Vet inte vilket resultat jag fick men det kommer upp här på Vikingacrossen hemsida sen.

Kul med ett nytt race i cupen. Trots att den var platt så var den ganska krävande. Hoppas den kommer igen.

Blev en tur till Taxinge påväg hem med familjen sen. Hade lovat att vi skulle ditt om de hängde med och hejade idag.

Blev en promenad runt där sen för att gå av sig lite.








Inga kommentarer: