tisdag 19 november 2019

Då var det servicedags på Cykloteket igen

Den här hösten/vintern har inte varit snäll. Vilket skitväder det har varit hela tiden.
Jag vill ju hålla mina cyklar i topptrim hela tiden så de är tävlingsdugliga och går som tåget.
Men det tar ju en tid att tvätta och meka varje dag med all lera som varit här.
Tur jag har Cykloteket här i Häggvik som kan rycka in och hjälpa till.
Nu har mästermecken Jonte fått byta lager i hjulen på min Trek Boone 7 Disc, bromsklossarna behövdes bytas igen också. Det tog hårt med helgens lerrace.

Men nu är den som ny igen och hjulen snurrar som bara den.

Skönt att få det fixat. Hoppas det kan bli lite bättre väder snart så jag inte behöver sitta på Monarken hela tiden. 

Det tar ju längre tid att tvätta och meka nu än vad själva träningen tar om man ska ut och köra så lite sol skulle inte skada.

Inga kommentarer: