söndag 24 november 2019

Kompiscrossen Högdalstoppen

Idag var det Kompiscross ute vid Högdalstoppen. Var lite trött på morgonen då Emilia härjat hela natten så det blev pendeln till Älvsjö för att sen cykla sista bitten.
Det var en riktigt utslagsgivande bana som gick upp och ner längs toppen på riktigt tungtrampat underlag.


Hade önskat att jag hade en lättare växel här för vissa partier var så tungtrampad och branta att jag knappt kom upp.
Fightades med Ronnie idag och vi körde väldigt jämt. Jag körde något snabbare utför den hala nerför i början men han kom alltid ikapp i springbacken.

Jag fick lite problem i den branta och hala knixen på slutet av varvet och då kom Ronnie om och fick en lucka.
Jag fick ändra lite taktik då backarna var så branta.
Hade ifrån början försökt köra i ett ganska jämt tempo men då jag knappt kom uppför backarna då så blev det jobbigt.
Testade jag att ta det lugnt nerför och på platten och sen gasa på uppför de branta partierna för att inte gräva ner mig i leran.

Fick lite bättre flyt och kom ikapp och om Ronnie. Såg att jag började närma mig Salvador lite men han hade ett för stort försprång så jag orkade aldrig ikapp.

Sen blev det till att cykla hem. Hade inte hittat min tättningssprej till däcken när jag skulle ut idag. Självklart när det är första gången på typ 3 år som jag inte har det med mig så får jag såklart punktering vid Ulriksdal. Som tur var hade jag SL kort med mig så jag kunde ta pendeln hem sista biten.

Det var bara att tvätta av sig lite snabbt för sen var det dags att gå på bio med Oskar och Olle och se Angry Birds 2.
Oskar fick syn på den här vid Filmstaden också som han tyckte var cool.

Vi avsluta kvällen med en fika och lite lek hemma hos Olle. Blev en riktigt fin och händelserik dag idag. Nu är det nog dags att gå och lägga sig så man orkar upp i morgon.

Inga kommentarer: