söndag 17 november 2019

Mudrace dag 2 i Finspång

Idag var det dags för den andra CX tävlingen i Finspång. Nu var det SWE Cup i CX som skulle hållas där.
Det var samma bana som igår men nu hade den blivit ännu tyngre då den blivit uppkörd och det hade fortsatt regna under hela natten och dagen.

Jag startade 10:40 idag. Då jag körde banan igår så åkte jag inte så tidigt idag då det inte var någon idé att testa banan.
Den är inte så teknisk utan mest bara tungkörd så det kändes onödigt att behöva tvätta cykeln igen innan start.


Kom iväg skapligt bra idag igen men benen var inte med idag. Jag verkar ha svårt att köra 2 dagar på raken nuförtiden speciellt när det är så tunga banor där det inte går att få någon återhämtning på.

När jag var så seg så trampa jag fyrkantigt också och det var inte bra i leran. Det gjorde att istället för att cykla framåt så grävde jag ner mig i leran. Inte optimalt.
Försökte att få till ett bra rundtramp och när jag väll fick till det så gick det mycket snabbare med samma belastning.

Det är något som jag måste öva på känner jag. För det går så mycket lättare när det är tungtrampat och lerigt att ha ett jämt tryck på pedalerna.
Låg och fightades med Fredrik Sandberg och Kalle Asplund.
Vi åkte lite jojo. Först låg jag längst fram sen kom de om och fick en ganska bra lucka. Men sen lyckades jag köra ikapp och kom om när Kalle råka fastna i en lerhög i början av varvet.

Sen började jag få till rundtrampet lite bättre och fick en liten lucka.
Började komma ikapp ett par på sista varvet men hade inga krafter att ta mig upp och förbi i den tunga leran.
Skulle vara skönt om man kunde få ett torr och snabbt race i år men nu är det för sent för det här får vara den sista tävlingen för i år utanför Stockholm. Känns som det är dags för lite vila nu.

Banan är dock väldig bra och rolig och jag slapp springa idag också. Vädret är det ingen som kan göra något åt och det är lika för alla.
Personligen så trivs jag dock bättre på snabba och tekniska banor.

Såhär fin var jag efter målgång. 

Vet inte vilken plats jag fick men fullständiga resultat kommer upp här sen.
Tittade lite på H30 och juniorerna innan det var dags och tvätta av sig. Det här var på ett av banans lättare parti ett av få ställen leran inte var så djup.

Nu är jag påväg hem till Stockholm igen. Får tacka min kompis Mats för fint boende och mat. Riktigt kul och träffas och snacka skit.
Blev en vända till Leos Lekland igår och springa av sig lite också när jag skulle jaga de här 4 små busfröna.




Inga kommentarer: