fredag 13 augusti 2010

Kärran är tillbaks

Har haft bilen på lagning. Det var samma fel som förra året när AC kompressorn skar ihop. Pizzameken i Fittja verkar inte ha gjort ett så bra jobb. Det var inte nog med att jag fick åka tillbaks 2 gånger för att de glömt och skruva åt allt. Det höll knappt ett år och inte många mil körda heller.

Ja ibland är jag lite dumsnål. Det var billigt men all tid det tog och nu fick jag göra samma jobb igen så blev det dyrare i slutändan ändå.
Hoppas det håller bättre den här gången. Nu har den fått en ordentlig check på en verkstad i Upplands Väsby som har Saab som speciallitet så det känns lite tryggare.

Det var svärföräldrarna som fixa in den där medans jag och Eva var på semester. Allt så jag kunde få den klar snabbare så det tackar jag för.

Både AC kompressorn, torfiltret en urluftning av AC systemet och på köpet fick jag ett litet oljelekage fixat så nu borde det hålla ett bra tag.
Kallt och fint blev det när jag slog på AC:n i alla fall.

Inga kommentarer: