onsdag 11 augusti 2010

Tempo på Färingsö med Stefan

Idag blev det en liten temporunda runt Färingsö. Jag och Stefan starta vid korsningen mot FRA men körde raka vägen mot Ekerö och svängde av mot Färingsö. Vi gav järnet till macken där vi vände.

Tog runt 18 minuter ditt sen var det bara att bita i styrlindan hela vägen hem.
På hemvägen tog vi FRA rundan för att få någon extraminuter då jag hade planerat att köra hårt runt 40-50minuter.

Det kändes som det blev en oändligt lång spurt på slutet till korsningen där vi börja. Trodde vi var framme när jag såg husen men det var ju nästan en km kvar. Ställde mig upp och drog på allt vad jag hade och lyckades skrämma upp pulsen i 184 slag/min och fick ett medel på 171 på de 43:45 minutrarna det tog att komma runt.

Kände mig lagom trött och seg när den rundan var klar. Vi rullade lite lugnt till Alvik där vi fastna och snackade en massa innan vi skildes åt. Blev en bra och hård runda.
Nu är det dags att gå och lägga sig och få lite återhämtning.

Inga kommentarer: