onsdag 25 augusti 2010

Mycket på jobbet och förkyld ingen bra kombination för Finnmarksturen

Är fortfarande lite förkyld men det känns inte som jag kan hoppa från jobbet då jag inte är helt däckad eller har feber. Det har tyvärr varit ganska mycket på jobbet också med många långdragna program. Det är alltid kul med utmaningar men inte när jag är småkrasslig.

Har fått Workshare Professional 5.2 på halsen. Det är bara ett litet program för att jämföra olika dokument och editera dem. Ska inte vara så svårt.
Men av någon outgrundlig anledning har programmerarna som gjort applikationen glömt och följa vanlig msi standard. Det roliga i hela kråksången är att de till och med har bäddat in msi filer i sin setup. Jag tycker att de borde ha sett till att de fungerar då de ändå bemödat sig med att skapa msi filer.

Men nej då. De kör massa ful custom actions som gör saker i bakgrunden som de inte borde göra.

Har försökt och läst igenom deras Workshare Professional 5.2 Install Guide på 179 sidor.
Den kräver adminrättigheter som många andra program trots att den absolut inte behöver det. Ett mycket vanligt fel bland programmerare och systemarkitekter.
Det brukar vi som paketerar gå runt med att köra in paketet i eleverat läge
Men till och med det har de på Workshare lyckats strula till så att det inte fungerar.
Det slutar nog med att jag skiter i deras krapiga msi och bygger en egen.

Eller är det möjligtvis någon som läser det här som vet hur det går att installera som vanlig user?

Nu ska jag slappa och hoppas på att bli frisk till Finnmarksturen.

Inga kommentarer: