söndag 26 september 2010

Focus Cross Race och Linköping

Igår så var det Focus Cross Race i Tidan som stod på schemat. Starten var kl 14.00 så jag och Eva åkte på morgonen så vi slapp betala för övernattning. Vi hade lite svårt att hitta ett bra ställe att äta lunch på så det blev en räkmacka på ICA. Den var mindre än jag trodde så 30min innan start var jag vrålhungrig och drog i mig 2 stycken PowerBar Ride Shots för att få upp blodsockret.

Jag fick stå längst bak då jag var efteranmäld. Starten gick och jag lyckades köra upp mig ganska bra.














Hade hyfsat tempo första halvtimmen men sen kände jag mig lite trött och motivationen att ta i försvann.














Började känna mig lite låg och blev omkörd av ett helt gäng sista halvan av loppet.
 













Slutade tillslut på en 5:e plats i veteran. Hade 4 i blodsocker så jag var lite låg men inte så farligt men det i kombination med att jag inte sovit så mycket de närmsta veckorna gjorde nog sitt.














Micke körde starkt som vanligt














Han gick även och vann prestigeklassen














Här är resultat för Focus Cross Race.

Efter tävlingen så var det dags att dra till Linköping för att träffa Mats och Karin. Eva fick övningsköra då det var mycket små krokiga vägar så hon får in känslan för bilen lite bättre. Vi möte en älg på vägen också. det var lite kul att se en stor älg komma lunkade över vägen.

Hos Mats och Karin så blev vi bjudna på en härlig Tacobuffe. Fredrik och Cissi var där med deras dotter Moa också så nu fick vi uppleva hur det är att ha middag med småbarn då Mats och Karin har sin Tyra också.
Ha ha gick ganska bra men lilla Tyra hade en vild ide om att all mat hon kunde nå skulle kastas på golvet. Blev en del som åkte ner om man säger så.
Fredrik och Mats är naprapater så jag gnata till mig en justering av min rygg då jag hade fått lite ont i den efter crossen. Skit Fredrik knäckte till både rygg och nacke och vilket djävla knak det blev.
Kändes som hela ryggen bara räta ut sig kota för kota.
Jag var nog den stelaste person han någonsin mött...;o)

Idag tog vi en tur till Fenomen Magasinet i Linköping för att Tyra skulle få leka lite.
Tror nog att det var vi vuxna som lekte mest därinne..














Vi sprang runt hela stället och testade alla små experiment som fanns i byggnaden.


Eva fastnade i en Saab 2000 cockpit.
Även jag tog plats där och fick känna mig som en pilot för en stund....

Fanns mycket roligt och testa där inne. Hoppas Tyra hade lika kul som oss.....


Skulle såklart testa hur det var att gå med barnvagn sen när vi var klara på Fenomen Magasinet.














Ja nu har vi fått en helg med en sprallig Tyra och Mats och Karin och det var riktigt kul.
Nu vet vi vad vi har att vänta oss.....;o)

Inga kommentarer: