söndag 13 februari 2011

Skidor i Brantebrink och lida

Blev skidor idag igen. Tänkte jag skulle testa ny startplats så jag drog till Brantebrink lite efter 12. Lyckades missa Micke som också dragit ditt.
Tog svart/vita till Lida lite lugnt som uppvärmning. Sen blev det 2 hårda varv på gula. Fick 10:01 på första och 9:50 på andra.
Det verkade som några skulle spela in någon film eller något för det stod ett litet kameracrue uppe vid lidaFilminspelning Lida
Gled sen vidare mot Brantebrink i ett skapligt hårt tempo och fick följe av 2 gubbar som såg ut att vilja tvåla ditt mig. De körde om i en hisklig fart för att några hundra meter tappa farten igen. Kom ikapp och la mig bakom och såg hur ena titta bakom axeln hela tiden.
När vi kom till en ganska lång och brant backe så gjorde ena gubben ett ryck men det höll inte så länge då han fick prologhosta efter halva backen.
Den andra drog vidare och jag hängde på lite på avstånd men sen vek han av så jag fick fortsätta själv resten av vägen.
Vid Brantebrink fick det bli en liten matpaus.
Brantebrink
Körde sen något 3 km spår som var helt värdelöst. Bara mjuk snö och massa fot och hundspår överallt.
Avsluta med ett hårt varv på det gula 5 km spåret.
Blev en riktigt trevlig dag i skidspåren idag.

3 kommentarer:

angelica sa...

Hör av dig nästa gång du åker skidor från brantbrink, bor en kilometer därifrån, trevligt med sällskap/ draghjälp =)

Per Kumlin sa...

Japp hade tänkt åka där någon gång i veckan och kanske i helgen. Får återkomma om tid och så. lär nog bli du som får dra runt mig för min teknik suger fortfarande;-)

angelica sa...

Låter fint, hör av dig när du vet dag och tid.
Man kan åka fort utan teknik med!