torsdag 30 augusti 2018

Ett stycke Trek Boone 7 är hämtat ifrån Cykloteket

Ikväll blev det en vända till Cykloteket i Bromma.
Min nya Trek Boone 7 Disc hade kommit. Riktigt fin cross som i stort sett är tävlingsklar ur kartong.
Tony Lindblom hade monterat ihop den till perfektion så det var bara att ta cykeln och cykla hem.

Han inte testa den så mycket då jag hade lite bråttom hem men jag är imponerad av Treks ISOSpeed. Körde på några grusvägar och det känns knappt att det är grus.
Boone ramen har ISOSpeed både vid gaffelröret.

Och bak vid sadelröret som även min Procaliber 9.8 har.

Kommer bli grymt kul att köra cross på det här. Har även fått ihop mina nya Bontrager Aeolus XXX 4 disc tubhjul som jag ska tävla på.

Grymt lätta och styva hjul. Valde mellanprofilen XXX 4 då jag både ville ha lätta och aerodynamiska hjul. Det finns en XXX 2 och 6 också men jag är sådär Svensk så det blir mellanmjölk. 
Hade tänkt att ha den till racern på sommaren också och då kan det vara bra med lite mer aero men XXX 6 hade nog blivit för högt för cross så 4:an tror jag blir perfekt då det är en bra kompromiss mellan lätt och aero.

Nu blir det till att köra in grejerna så jag hinner finjustera till den första CX cupen i Falun om 2 veckor.

Inga kommentarer: