lördag 4 augusti 2018

XCM SM i Motala misären fortsätter

Idag var det dags för XCM SM i Motala. Banan passade mig ganska bra då det inte var för mycket backar men min form är tyvärr inte vad den borde vara.
Vi startade ganska tidigt idag vid 9:45. Mitt blodsocker hade varit ganska lågt under natten men efter frukost så rusade den iväg trots att jag inte åt så mycket.

Som vanligt är det väldigt svårt att få ner när det väll har börjat stiga för mycket. Värmen verkar göra insulinet sämre också så att jag får ta extra. 
Vill inte ta för mycket heller så jag får hammaren direkt efter  start.

Jag hängde på bra i början då det var platt och lättåkt och jag lyckades vara med tätten den första lilla backen. 
Men sen efter 10-12 km när den riktigt stora backen kom så föll jag som en sten genom fältet som vanligt.
Lyckades köra ikapp lite men tätklungan var långt borta nu.
Strax innan varvning efter första loopen så lyckades jag få punktering på en grusväg hur nu det kan gå till på en så lätt bana.
Körde i en patron men det bara spruta skum ur sidan av däcket. Såg ut som jag kört på någon stor spik eller något.
Fick ta av däcket och lägga i en slang.
Sen var det bara att försöka fortsätta. Jag måste verkligen bli starkare för jag får ta i så mycket på grusvägarna och orkar inte ta mig fram när vi kommer till skogen så då får jag stå och köa då det går så långsamt där och det nästan är omöjligt  att ta sig om.

Kör sakta men säkert upp mig lite i fältet och innan man ska ut på 3:e loopen som är lite längre så är det ett skogsparti där jag lyckas komma in först och får direkt en stor lucka. 
Kommer till andra lagningen efter en grusväg och kör in i skogen igen och tänker att jag ska försöka köra ikapp nästa grupp. 
Helt plötsligt så får jag punktering igen, hur är det möjligt på en sån här lätt bana. Jag som nästan aldrig får punktering och nu får jag 2 på samma tävling.

Det var bara att ta sig till mål och byta om då jag bara hade en slang med mig, surt sa räven.

Tittade lite på målgången sen och i vanlig ordning tog Serneke pallplatserna med Emil Lindgren som vinnare.

Isak Nordin ifrån teamet körde bra och kom in på en fin 9:e plats

Och Hans Mård tog en fin 2:a plats i H40 bara några sekunder efter sin bror Henrik Mård, riktigt starkt kört.

Nu är det hemåkning i teamets fina Kia Niro Plug-in hybrid. Tur att man sitter så bra här så jag kan vila upp mig.




Inga kommentarer: