tisdag 14 augusti 2018

Lugnt varv på NICK spåret

Idag blev det lugn cykling. Cykla raka vägen till jobbet och på hemvägen blev det ett varv på NICK spåret riktigt lugnt.
Tänkte jag skulle testa lite nya spår och se om det gick att köra lite rakare och snabbare på visa ställen.
Hitta några ställen där det gick att gena lite i kurvorna. De flesta ställena var på sista halvan av banan.

Det stället jag tror man kan tjäna mest på är såklart det som var mest tekniskt att ta sig igenom. Körde det aldrig idag då jag var ensam vill inte misslyckas och fastna där.

Det är inte superhögt och det går få med sig farten ganska bra ovanifrån och sen är landningen ganska fin också.
Det borde gå ganska enkelt att ta med en XC tycker jag.
Får se om jag ska testa på den sen med lite sällskap, hur svårt kan det vara


Inga kommentarer: