tisdag 26 februari 2019

Corestyrka och kadensträning

Idag blev det 2 pass. Först ett Core och styrkepass vid lunch på jobbet. Vi har ju SATS inne på kontoret precis bredvid lunchhallen så det är perfekt och smita in där innan lunch och ta ett pass. De har en hel del gruppträningar också som core, box och bodypump som jag tycker fungerar ganska bra som komplementträning till cyklingen.

På kvällen nu så blev det ett sent pass på Monarken. Det fick bli 45 minuter med högkadensträning. 10 intervaller varav första 4 bara var 30 sekunder där jag stegrade från 90 till max.
Sen kom 6 stycken enminutare där jag skulle hålla så hög kadens jag kunde utan att börja studsa och det blev  runt 125 i kadens för mig.


I morgon blir det dags för lite högre effekt på träningen för då blir det Sufferfest The Omnium

Inga kommentarer: