tisdag 12 februari 2019

Byte av klubb ifrån Cykloteket Racing Team till MTB Täby

Som många redan sett så har Cykloteket Racing Team avslutat satsningen på veteraner och kör nu stenhårt på framtidens löften juniorerna.

Bra att det satsas ordentligt på tillväxten och framtiden av cykelsporten så att det kommer nya förmågor som sätter fart på MTB/CX Sverige.

Själv kommer jag vara kvar lite på sidan av CRT och hjälpa till men jag kommer att tävla för en ny klubb och det självklara valet där blev MTB Täby.

Jag har tränat mycket med MTB Täby då jag brukar vara med på deras söndags träningar och jag har även kört deras KM cup som har varit grymt roliga, de ligger dessutom på rätt sidan stan så det var inte så svårt att välja.

Resten av MTB gänget har gott till andra klubbar och landsvägsgänget startade en egen förening med Jonas Bohr som blev Cellexir Cycling Club.

Idag var det årsmöte för MTB Täby vid Arninge GK vid Vägsjö Gård.
Mycket folk som kom där det även var föredrag med TEAM HighQ med Calle Friberg och Henrik Sparr.

Ska bli kul och köra för MTB Täby i år och se vad det blir för nya utmaningar.

Inga kommentarer: