måndag 25 februari 2019

Dyrt tandläkarbesök

I morse var det dags att gå till tandläkaren. Inte det roligaste besöket jag varit på men som tur var det efter löning.
Skulle få 3 kronor på ena sidan och sen ytterligare 3 extra lagningar på andra sidan.
Jag har ju tyvärr fått lite felbehandling då de inte märkt att jag haft erosionsskador på tänderna utan istället trot att jag har gnisslat tänder och gett mig betskena istället trots att jag påpekat att jag inte haft några av de men som brukar vara vanliga vid gnisling av tänderna som huvudvärk, trött/ont i käkarna eller ont i tänderna.

Nu blev det till att byta ut 3 tänder och på ena sidan och höja upp 3 tänder på andra sidan då jag upptäckte att jag inte ens kunde gnissla tänder då det var glippa emmelan dem då de inte nåde upp när jag bitter.

Så nu över 14000:- senare så ska det förhoppningsvis vara ok ett bra tag.

Inga kommentarer: