lördag 16 februari 2019

Findistans i solen

Idag blev det ett lugnt distanspass. Körde min gamla favoritrunda genom Järvafältet till Kallhäll och sen längs vattnet till Alvik där jag viker av hem via Solna och Ulriksdal.

Riktigt fin runda med en hel del stig och mycket fina grusvägar och inte så mycket asfalt.
Vid Järvafältet var det fortfarande ganska mycket snö och en hel del nerblåsta träd kvar.

Men när jag kom till Kallhäll så blev det mer hårdpackat och inte lika mycket snösorbet.

Det är riktigt fint längs vattnet. En av anledningarna till att det är min favorit distansrunda. Att jag sen slipper trängas med en massa bilar är ett stort plus.
Här har vi en till av de fina utsiktsplatserna längs ruten.

Ibland vill jag bara utomlands till värmen igen och torra fina stigar när man ser alla bilder på Instagram ifrån en hel del träningsläger på Gran Canaria och Mallorca.

Men det är ändå väldigt fint här i Stockholm också.

Fick ihop 4,5 timmme i sadeln och 67,5 km körda i ett lugnt och fint tempo.







Inga kommentarer: