söndag 24 februari 2019

Skogsdistans med megahammaren

Idag var det dags att testa på ett lite hårdare distanspass med MTB Täby efter veckans magsjuka.
Jag visste att det skulle bli tungt men det blev lite tyngre än väntat.
Cyklade till Skavlöten som uppvärmning ganska hårt och det kändes bra.
Möte upp gänget ifrån Täby MTB och vi började köra tillbaka mot Törnskogen på fina stigar.

Efter lite över en timme så började det kännas riktigt segt trots att jag ätit en massa.
Vi kom sen in på ett litet tekniskt parti där jag genade genom en kurva och fick en pinne i bakhjulet. Tog bort den och körde vidare och tänkte inte mer på det.

Jag blev tröttare och tröttare och märkte sen att det tydligen inte bara var en pinne som åkt in i bakhjulet utan något hade åkt in i framskivan så den var helt sne och gick knabbt runt.
Försökte rikta den men fick inte till den då den var alldeles för sne.

Blodsockret bara sjönk och sjönk också trots att jag slängde i mig både godis och sportdryck hela tiden så det fick bli till att kasta in handduken då jag inte orkade hänga på de här snabbingarna längre.

Var inte så konstigt att jag blev helt seg när jag tittade på blodsockerkurvan. Jag tog dessutom ett blodsocker i fingret och den visade vara ännu lägre än vad CGM:en visade så jag var nog närmare 2.0 i blodsocker.

Förstår inte hur jag kunde bli så låg. Har ju inte fått i mig så mycket kolhydrater när jag varit sjuk i och för sig men jag åt ändå mycket till både middag och frukost innan passet och tyckte jag vräckte i mig under passet också. Hade inte tagit mycket insulin till frukosten heller.

Fick ihop 3 timmar i alla fall så jag får vara nöjd ändå.



Inga kommentarer: