onsdag 21 oktober 2020

Blev 2 Zwiftrace ikväll

Hade tänkt köra cross ikväll men då det skulle bli regn och kallt så fick det bli Zwiftrace istället.
Hittade inget längre race så det fick bli 2 korta istället.
Först blev der ZHQ Festure Works Crit City Race.
Det var ett race på 15,8 km där vi skulle köra 8 varv på  Downtown Dolfine banan. Var en ganska platt bana med totalt 136 höjdmeter.

Starten gick och jag hängde på ganska bra där framme.
Låg med i top de första 10 minuterna sen gjorde några ett ryck där framme och jag orkade inte hänga på. Tappade en ganska stor klunga då jag gott på rött ett tag och föll ner långt. Lyckades komma igång igen och jag hamnade i en mindre klunga som körde på bra.

Blev en liten spurt på slutet där jag blev 3:a. 
Blev ca 5 minuters vila sen var det dags för ZHQ Future Works Circuit Race som var 16,5 km långt på 2 varv och den banan var också ganska platt med totalt 92 höjdmeter.


Tog det lite lugnare här och startade i C klassen.
Försökte hålla ner kraften så jag inte skulle gå över C kategorin men det verkade som det var många som startade med en för låg kategori och kötta på ganska friskt ändå. 
Jag höll mig lite längre bak i ledet och lätt topklungan segla iväg.
Blev en spurt igen i den klungan jag var i och kom 3:a den här gången också.

Blev ett bra pass och jag lyckades skrämma upp pulsen riktigt bra trots betablockerare.




Inga kommentarer: