lördag 31 oktober 2020

Fin rundra med Oskar och Teo och FTP max

Idag blev det en finrunda runt Järvafältet med Oskar och Teo och hans familj. Vi sladda runt lite på grusvägarna och inne i skogen. 
Vi körde uppför några toppar och Oskar fick slita lite för att komma uppför branterna.

Vi avslutade med att köra upp till en gammal fornlämning och tittade lite på utsikten.

Fick ihop 16km och lite över 3 timmars körning med småttingarna. 
Kom hem och avslutade med att race på Zwift.

Kom iväg bra idag och hängde med första klungan i ca 5-6 varv av 8 sen tappa jag klungan med nästan 5 km kvar och det var runt 40 sekunder ner till den jagande andraklungan. Tänkte att jag gör ett försök till att försöka hålla den placeringen och mattade på själv så gott jag kunde.
Såg att de började närma sig på slutet men jag körde på den sista km och lyckades hålla undan.
Fick personligt rekord på 20 minuters max sen jag började med betablockerare och körde in på 312 watt. Det får jag vara grymt nöjd med. 
Det går att träna ganska bra ändå trots hjärtproblem.
Jag har tappat en del, framförallt maxeffekten känns det som men det går fortfarande att köra skapligt bra ändå bevisligen.
Var lite ryckig körning så det var inte helt optimalt för en maxning heller.


 

Inga kommentarer: