fredag 2 oktober 2020

Endurointervaller Väsjöbacken

Ikväll blev det lite endurointervaller vid Väsjöbacken. Körde samma bana som jag körde med Tommy för någon vecka sen.

Vågade dock inte köra på riktigt ordentligt då jag var själv och inte hade några riktiga skydd förutom hjälmen. Kändes som det gick ganska bra den första bitten. Men sen när jag skulle in på den tekniska segementet efter huset så fick jag inte till något bra flytt idag. 
Var 5 sekunder långsammare än när jag körde med Tommy.
Vill lyckas få till det spåret för den känns verkligen lättare ju snabbare jag kör så det gäller bara att våga och få till rätt flytt där.

Blev 5 varv sen körde jag en intervall ifrån boten upp till toppen innan jag drog hem.

Nu fick jag tillfälle och köra in de nya Pirelli däcken också. Lite bättre grepp än i de Scorpion M och H däcken jag hade i 2,2” bredd på mina Bontrager Kovee XXX tävlingshjul.
Dock så blir det lite sämre rull men nu ska jag inte tävla i XCO något mer i år så det gör inget.

Nu kanske jag kan våga stå på lite mer utför istället.

Inga kommentarer: