söndag 4 oktober 2020

Kompiscross Täby Park

Idag skulle det bli Kompiscross vid Täby Park. Blev som vanligt riktigt crossväder med regn dock så var det ganska varmt.
Var riktigt många som kom trots vädret.

Vi körde ett testvarv sen vid 10:00 gick racet och vi skulle köra 6 varv.
Starten gick och jag kom iväg ovanligt bra. Kändes bra på de tekniska partierna och jag tog in på de framför där.
Lyckades tyvärr krascha ur mig då en fick stop framför mig och jag han inte svänga undan eller stanna.
Fick lite repor på benen och det var ingen fara men jag lyckades tyvärr sträcka axeln igen som jag har haft problem med.

Försökte köra vidare och började köra upp mig lite gran men lyckades köra fel på 2 ställen.
På slutet av andra varvet så lyckades jag punktera bakdäcket igen.
Nu gick det sönder helt så nu blir det till att limma på ett par nya.

Stannade och tittade lite på resten av racet innan jag drog mig hemåt. Tur jag tog bilen, hade blivit jobbigt att gå hem.





Blev en sväng till föräldrarna på kvällen sen för lite middag och ta ett par partier schack med farsan.
Hittade min gamla träningscykel där också.
En Focus Black Rider med jubileumsgruppen Shimano LX Gold, tror den var ifrån 1999. En härligt lång 130 mm stam och en stel Canondale Fatty gaffel. Tror det var en av de första med skivbromsfäste.




Det var ett tag sen jag körde med 26” hjul och 58cm styre med barends och V-bromsar på det och ingen dämp.


Inga kommentarer: