onsdag 28 oktober 2020

Börsras hur ska man tänka nu

Jag började köpa aktier för 1,5 år sen. Kom in i maj förra året när börsen gott som tåget hela vintern/våren och precis när jag kom in så började det vända.

Men sen började det gå upp igen på sensommaren och jag började gå plus. 
Sen kom Corona i mars och allt gick spikrakt neråt. Ett tag låg jag till och med lite minus.
Men till sommaren så började det gå riktigt bra och det växte på fint i min portfölj.

Nu kom fas 2 i Corona och även presidentvalet närmar sig och börsen gick ner ordentligt igen.
Satt och lekte med tanken redan förra veckan om jag skulle sälja av allt när det började gå ner.
Jag sparar dock långsiktigt och är ingen daytrader. Jag har heller inte kunskapen att kunna läsa av allt och veta när jag ska sälja och köpa.
Jag sitter helt enkelt kvar lugnt i båten och hoppas att jag kan vänta ut stormen.
Det ser ju dock lite dystert ut när jag tittar på kontot men det är bara att gilla läget.


Jag tror på de flesta innehaven jag har och nu när allt gott ner och är billigt så tror jag det är bättre att köpa på sig när det är rea.
Jag har dock väntat med att köpa den här månaden. Får se hur det ser ut i morgon om det börjar gå upp igen. 
Antagligen får man vänta tills det amerikanska valet är klart innan det börjar vända.
Får se hur jag gör. Många verkar tro att det kommer fortsätta ner till nästa år.
Svårt det här. Jag vill ju såklart inte köpa om det fortfarande kommer gå neråt men det går ju aldrig att veta exakt i förväg hur det kommer urarta sig.
Kanske väntar tills OMX30 börjar gå plus igen.

Inga kommentarer: