söndag 6 juni 2021

Det börjar ta sig i hoppen vid Väsjöbacken

Idag blev det Väsjöbacken igen. Tänkte jag måste försöka sätta de där hoppen nu.
Jag klarade platåhoppet i onsdags men jag ville ta det långa hoppet innan också.
Jag börjar få upp tekniken och känslan lite men det mesta sitter i huvudet.
Jag vet vad jag ska göra men vågar inte trycka till ordentligt för att poppa upp på hoppen när det sitter i ryggmärgen att jag ska göra tvärtom för att svälja hoppen i stället för att flyga.

Men skam den som ger sig. Det går sakta men säkert framåt och idag satte jag alla hoppen. Dock inte i samma veva så det måste finslipas lite till.
Men skönt att det går åt rätt håll.
Målet är få hoppen att sitta i ryggmärgen så att jag tar alla varje gång. Det är dock en liten bit kvar.
Fick till en någorlunda sväng här på filmklippet.



Det är grymt kul och köra så jag vill ju testa att åka varje dag känns det som.
Lyckades få ett personligt rekord på ”Hopplinjen och höger genom skogen” också. Känner att jag kan slippa till den tiden ganska mycket också för just nu fegar jag för mycket på första biten genom skogen.


På eftermiddagen blev det häng med Emilia. Oskar skulle tävla i friidrott men de fick inte ha någon publik så vi hängde på utegymmet sålänge.



Inga kommentarer: