söndag 27 juni 2021

Skogsdistans

Idag blev det skogsdistans med MTB Täby.. vi startade ifrån Skavlöten som vanligt och delade in oss i en medel och en medelsnabb grupp. Var ganska många som var borta så det blev ingen snabbgrupp idag.
Det blev runt 10 stycken i våran grupp och det blev lite nya stigar för min del idag.
Kul och testa lite nytt.

Blev många fina spår och en del pushbike också. Var en del riktigt snåriga ställen och en del både branta och riktigt steniga partier där det var lite svårt att cykla.

Kul med lite variation. Det var många riktigt flowiga och roliga utförs också. Det är ju löjligt kul att köra nerför.
Blev en fin runda på nästan 58 km. Cykla till svärföräldrarna därifrån också på lite nya vägar också.


Hade laddat med stor frukost som vanligt och tagit mindre insulin då jag alltid blivit låg på de här passen.
Nu gick det inte så fort som det brukar så blodsockret gick aldrig ner. Jag hade bara sportdryck med mig också så blodsockret gick aldrig ner ordentligt.


I vanliga fall så brukar jag dricka en 0,5 l cola plus stor sportdryck och sen 2 godispåsar och ändå vara låg när jag kommer hem.
Nu var tempot lite lägre och det räckte för att jag knappt behövde äta någonting alls.

Nu har det blivit finmiddag hos svärföräldrarna och slappa lite framför Tour de France.

Inga kommentarer: