fredag 29 april 2022

PB på NICK 2.1

Ikväll blev det en tur till Ursvik för att testa på ett varv på NICK 2.1 spåret.
Första gången jag skulle köra lite hårt den här veckan så formen kunde vara hur som helst.

Kände mig ganska trött och seg på vägen ditt. Men när jag skulle börja köra kändes det bättre.
Pulsen stack iväg ganska mycket som vanligt när jag vilat ifrån träningen några dagar.

Kändes dock som jag inte hade så mycket kraft i benen. Tyckte jag körde på ganska lätta växlar men ändå kändes det ganska tungt.

Tyckte jag körde ganska bra tekniskt nu. Trampa i stort sett hela tiden och gjorde inga direkta missar och hade bra flow i de tekniska partierna. Den enda missen jag gjorde var att jag tappa flaskan och fick vända tillbaka och hämta den. Förlora kanske 10-15 sekunder på det.

Blodsockret var dock ganska högt hela tiden. Började på 11,5 men tänkte att det går ner när jag börjar köra hårt, hade inte käkat något sen lunch och det var ju 5 timmar sen.

Men trots att jag bara drack vatten så åkte blodsockret upp lite.


Körde i stort sett så hårt som jag kunde för dagen och det räckte till ett personligt rekord. 
Var lite osäker då det kändes bra tekniskt och pulsen gick upp bra men det kändes lite segt i benen.
Skönt att få lite formbesked och att det gick bättre än jag trodde.

Körde med min heldämpade Top Fuel idag och den underlättar på alla de stökiga partierna.




Inga kommentarer: