söndag 24 april 2022

Keps Cup Hökis

Idag var det Keps Cup igen och nu var det en av de mest utslagsgivande banorna jag kört.
Det gick av stapeln vid Hökarängstoppen. Banan var 3,68 km lång och hade nästan 200 höjdmeter per varv.
Jag skulle köra 3 varv i B klassen.
Idag hade jag ätit mer till frukost och blodsockret var ända upp i 14 vid starten.
Kom iväg bra första metrarna men sen hoppa skorna av pedalerna av någon anledning och jag kom iväg nästan sist.
I backarna var det bara att hålla sitt efter tempo. Det var så brant så jag var glad att jag över huvud taget kom upp.
Var roliga och ganska hala nedförslöppor på jord/sand så det gällde att försöka hitta grepp för att inte sladda ur.
Första varvet blev det ganska köigt nerför då jag låg ganska långt bak.
De 2 andra varven hamna jag lite i ingenmansland. På sista varvet kom jag dock om en kille på slutet och lyckades köra om uppför.
Kom till slut i mål som 3:a i B klassen och får vara nöjd med det då det var en sån hård bana.

Blev en tur till mamma direkt efter för att hjälpa till att rensa upp lite grejer efter min bortgångne far.

Blev kvar där till middagen nästan och snackade även med bror min ifrån Kina. Kul och höra ifrån honom också.

Inga kommentarer: