tisdag 19 april 2022

Arlanda Testtrack GP

Ikväll var det dags för första racet för i år. Det var Arlanda Testtrack GP som skulle köras.
Det är min favoritbana då den är platt och har många kurvor. Kurvorna är ganska snälla så man behöver inte bromsa och accelerera så mycket vilket jag är dålig på nu när jag äter betablockerare.

Målet för dagen var att inte tappa huvudklungan. De är starka där framme så jag får vara glad om jag bara lyckas hänga med.

Jag lyckades ta mig långt fram i starten och på rätt sida så jag förhoppningsvis skulle komma bra in i första kurvan.


Jag kom iväg bra och och lyckades ta mig långt upp i klungan.
Vi var ett gäng ifrån Rocket Racing Sweden sen var det många ifrån Team Ormsalva och Sumo så taktiken var att inte släppa iväg några ifrån dem.
Christer, Erik och Alexander ifrån Rocket var uppe och tog in utbrytningar snyggt.

Jag kände mig ovanligt stark idag och lyckades ta kurvorna ganska bra så jag kunde återhämta mig i de brantare kurvorna innan och efter mål där jag oftast hade högre fart ut än de andra.

Efter halva racet när jag fortfarande var med långt uppe fick jag lite feeling när några ryckte iväg och jag lyckades till min förvåning brygga ikapp.
Så grymt skön känsla när det flyter på och jag känner mig stark.

Jag tyckte inte det gick så ryckigt då jag knappt behövde bromsa någonting och fick bra utgångsfart i kurvorna men effektkurvan ifrån racet säger något helt annat.
När det var ett varv kvar så var jag fortfarande med långt fram. Jag viste att sista kurvan innan målrakan så gäller det att ha fritt spår och få fart ut.

Blev lite trångt i kurvan då alla ville fram så jag kom inte in så fort och långt fram som jag skulle vilja.
Men jag hade bättre fart ut och lyckades trots mina klena ben spurta om ett helt gäng.
Riktigt kul att få till det.
Kom in på en 4:e plats så djävla nöjd. Här är hela resultatlistan.


Det var grymt kul att köra idag och jag är riktigt nöjd att jag orkade hänga med så bra och få till en sån spurt.

Han med och besöka vår nya samarbetspartner för Rocket Racing Sweden också.
Det är Cykelhuset vid Upplands Väsby som hjälper till
med utrustning för teamet som hade fått in en massa goda energi produkter ifrån Chimpanzee
som är vår nya samarbetspartner när det gäller energitillskott.
Har aldrig testat dem förut då de är ganska nya i Sverige vad jag vet men de har funnits sen 2008 så det ska bli spännande och se hur de fungerar och smakar.


Inga kommentarer: