lördag 23 april 2022

Keps Cup Bruket

Idag var det dags för Keps Cup i Bruket. Det är en brutalt utslagsgivande bana som går upp och ner för Brukets skidbacke 2 gånger per varv.
Jag cyklade ditt som uppvärmning och det tog ca 40 minuter sen blev det ett testvarv på banan med Tommy Varg.


Kände mig skapligt bra men var lite seg i benen. Har ju kört ganska hårt i veckan här.
Starten skulle gå vid 11:00 och mitt blodsocker låg fint 6,4 strax innan start men jag klämde en gel för säkerhets skull innan starten.


Racet börja med en startbacke upp till toppen av skidbacken. Som vanligt blev jag ifrånåkt uppför och när vi skulle ner blev det kö.
Efter första halva varvet började jag komma ikapp lite folk men började också känna mig lite hungrig.
Drog en gel och fortsatte men efter startbacken på 2:a och sista varvet så började det pipa ordentligt och jag tog min andra och sista gel.
Det pepp väldigt mycket så jag stannade och titta och den stod på LOW med 2 pilar ner.


Dock kände jag mig inte så låg och det hade gott ner lite väll fort så jag misstänker att min Dexcom G6 ballat ur igen men nu hade jag ingen mat kvar så jag fick ta det lugnt.
Rullade klart varvet och gled in på en 13:e plats i min klass B.
Jag var nog ganska låg ändå för jag åt en hamburgare med en socker läsk och 2 gel till och låg på 8,6 när jag kom hem.

Vet inte riktigt varför jag blev så låg idag. Har ju gott bra de senaste veckorna när jag kört långt och ganska hårt.
Jag har nog haft lite högre blodsocker när jag startat runt 10-12 förut så jag kanske behövde 2 gels innan starten eller sportdryck i flaskan. Nu hade jag bara vatten med 2 vitamintabletter i. Tänkte att jag inte skulle behöva mer då jag bara skulle tävla knappt 40 minuter.

Kul och få lite träning i alla fall på en rolig bana. Riktigt bra arrangerat av Järfälla CK med hamburgare och fika på plats också.

Inga kommentarer: