torsdag 18 augusti 2022

CX is coming

Ikväll var det dags och köra in min nya Trek Boone 6 du det vankades första Kompiscrossen för året vid Gubbängen.
Det var en platt och snabb bana på 1,8 km som skulle köras 8 varv.

Starten gick bra då det var lite av ett mastervarv men sen gasades det på lite mer.
Jag hängde på skapligt i 4 varv sen gav tyvärr min mage upp.
Jag har ju fått nya piller för mina betablockerare, blodtryck och blodfetter och de verkar gjort min mage upplåst och orolig. 
Vågade inte köra vidare då jag inte ville råka ut för någon olycka så jag klev av.
Kul och få komma igång med cross igen och köra in hojjen ordentligt.
Den gick stabilt och fint på banan så länge jag kunde köra i alla fall.


Blev till att cykla hem lite lugnt sen.


Körde den fina vägen via Edsviken. Riktigt skön väg här i sensommarvärmen.




Inga kommentarer: