fredag 19 augusti 2022

Ögonbottenkontroll och besök på Cykloteket

Idag var det dags för ögonbottenskontroll. Det var ett tag sen jag var där. Har ju inte blivit något under pandemin här.
Jag behövde ta det för att kunna behålla mitt körkort och se så jag inte fått några komplikationer ifrån min diabetes.

Allt såg som tur var ok och jag får behålla körkortet.
Har hunnit med en sväng till Cykloteket i Västberga också och hämtat ut min Trek Top Fuel 9.9 XTR som fått service på framgaffeln där låsningen blivit lite seg.
Efter Fredrik Danielsson fått meka lite med den så är den som ny igen och låser som den ska.
Skönt att han kunde fixa det snabbt.

Top Fulen är min favoritcykel. Skulle jag bara få ha en hoj så skulle det vara den.
Den klarar allt ifrån att gå snabbt på lättåkta långlopp till att köras utför i bikeparken i Järvsö och Åre.
En riktig allätare till cykel.

Blev finmiddag på kvällen på Texas Longhorn. Blev en riktig köttbit, satt riktigt fint.




Inga kommentarer: