tisdag 23 augusti 2022

Ett hårt varv på NICK

Ikväll blev det ett hårt varv runt NICK spåret. Körde Top Fuel:en den här gången och tänkte jag skulle försöka sätta en tid.

Vädret började perfekt då det var torrt och runt 16-17  grader så det inte var för varmt.
Kändes ganska bra i benen och det gick bra i de tekniska partierna den första halvan.

Sen började det dock småregna lite gran. Det var inte så mycket och på de jordiga partierna var det nog bara bra. Men stenhällarna och rötterna blev snorhala.

Lyckades sladda av 2 gånger och började få problem med fingrarna som jag har börjat få de senaste åren här.
Får problem och växla och använda dropperposten så det blir lite jobbigt.
Det kommer och går ibland och jag har fått en läkartid nu för att få det undersökt.

Det var inte halt överallt på en del ställen hade inte regnet nått fram.


Träbron på slutet var dock såphal, det var nästan så jag gled av den också och ner i bäcken men lyckades hålla mig på hjulen.

Kom i mål tillslut och fick 20 sekunder snabbare än med min HT Procaliber men det var 1:14 långsammare än mitt PB ifrån maj.

Får försöka sätta en ny tid när det är torrt hela tiden.




Inga kommentarer: