torsdag 4 augusti 2022

SMACK GP i Knivsta

Ikväll var det dags för lite landsvägsrace. Det var Knivsta CK som ikväll stod värd för SMACK Serien och höll ett grymt GP mitt i Knivsta.

Det var 40 minuter plus 1 varv som skulle köras på den 1,13 km långa banan som gick som i en fyrkant runt Knivsta.

Vi skulle köra tillsammans med A gruppen så det skulle bli riktigt hårt.

Vi startade med ett mastervarv som dock gick ganska snabbt.
Sen släpptes det lös och det gick riktigt fort.
Lyckades hänga på några varv men tappade huvudklungan.
Hade lite problem i första högerkurvan som gick upp i en backe.
Det var lite dålig asfalt där så hade jag någon framför som bromsa in så tappa jag. Hade jag fritt spår så kunde jag få med mig farten och orkade oftast hänga med upp.

Hamna i en bra grupp som jagade och efter några varv så ville jag försöka hjälpa till med farten och det gick bra i ett varv men sen hade jag bränt det jag hade och tappade gruppen.
Körde själv några varv tills jag blev ikappkörd och lyckades hänga på den gruppen.

Fick lite krafter när jag inte behövde dra så mycket och kunde återhämta mig då jag började få till tekniken bättre.

Huvudklungan kom ikapp oss och då vi körde med både A och B åkare så var det bara att hänga på och nu kändes det mycket bättre.

Lyckades hänga med till slutet men höll mig lite längre bak då jag blivit varvad. Tänkte inte på att det kanske var mest A åkare som varvat och att det fortfarande var ett B race också. 
Blev tyvärr en krasch i sista kurvan då det var lite hektiskt. 
Lyckade väja undan och ta mig i mål på hjulen.
Vet inte vilken plats jag kom in på men det kommer upp här sen.
Kändes riktigt bra att jag lyckades hänga med på slutet.

Grymt arrangemang och riktigt coolt att vi fick köra på helt avlysta vägar utan bilar.




Inga kommentarer: