onsdag 12 januari 2011

Ågesta jordens fäste men ingen glid, tvärtemot vad jag trodde.

Styrketräna på lunchen 1 timme och hade planer på att åka skidor på kvällen men trodde jag skulle få ställa in. Det var runt 1 plusgrad och det snöade skapligt mycket på dagen så jag trodde det bara skulle bli is och snorhalt.

Bestämde mig dock för att åka endå och vallade på några extra lager SWIX RED 55.
Kom till Ågesta och då hade det slutat snöa och var runt 2-. Tänkte att jag kör som förra veckan dvs 2 varv på 6km hårt och sen ett lugnt på 3km varvet.
Gick ut på första varvet i tron att jag skulle få det äckligt halt men jag hade fan det bästa greppet jag någonsin haft. Jag kunde bara springa upp för backarna utan att tappa fästet och glida bakåt.
Det var en annorlunda känsla. Tyvärr så var glidet helt hopplöst i stället. Så fort jag sluta staka så stod jag still.

Det var bara ett spår också och det var ganska många som var ute så det var lite svårt att komma om. Tyvärr så var spåret så sönderkört så i stället för att glida bakåt som jag brukar göra så gled jag sidledes istället.

Min första tid blev 27:03 och min andra blev 26:56 så det var inga snabba tider för 5 öre.
Tänk om jag kunde ha det här fästet som jag hade idag och sen riktigt bra glid och att det skulle vara bra spårat då skulle det gå snabbt.;-)

Inga kommentarer: