tisdag 11 oktober 2011

CX träning i Sköndal

Idag blev det lite fartträning i Sköndal. Vi blev ett gäng som körde 3 set om 3 varv. Gick fort och skoningslöst.
Hans
Hans Mård tog alla heaten medans jag och de andra låg och jagade så gott det gick där bakom. Första tog jag starten på och höll det lite över ett varv innan Hans fått upp farten och kommit förbi. Jag hängde på nästan ett varv sen började det kännas lite konstigt mellan benen, ja inte något perverst utan sadeln verkade inte sitta ordentligt.:-)
Mycket riktigt på slutet av 3:e varvet så flög sadeln av med brickan till stolpen så det var bara att kräla runt på gräsmattan och börja leta. Det tog ett tag och hitta brickan för den var inte så stor och mörk.

På de andra varven tog Mård ledning från start och jag orka håla rulle runt ett varv innan jag fick släppa. sen var det bara att jaga så gott det gick.
På sista heatet fick jag sällskap av en Valhallare som mitt guldfiskmine inte kom ihåg namnet på. Han drog runt 1,5 varv sen satte jag in en stött vid sandstranden och gick om och gasade för fullt. Kändes bra i benen och tekniken satt ganska bra den med. Vi höll strax under 15minuter per heat så det blev ett bra träningspass.
Scott Addict CX

Inga kommentarer: