söndag 16 oktober 2011

Sunnepokalen

Idag var det cyclocrosstävling igen i form av Sunnepokalen. Det var i stort sett samma bana som igår fast bakglänges.
Det var återigen Robert Österling som höll i taktpinnen och satte upp farten.
Jag la mig på hjul och försökte hänga med så gott det gick.
Adam Steen har jag tagit alla bilderna ifrån men jag tror det är Jessica Öijer som tagit bilderna.












Blev omkörd av Benny och några och hade lite svårt att hänga med i den långa uppförsbacken som var på baksidan.
Kom dock ikapp i kurvorna som var efteråt.
Vet inte om det var redan på första eller andra varvet men då hade jag kört ikapp gruppen efter sandfållan då jag fick ett bra och snabbt spår igenom.












Hamna bakom Janne som varit snäll och lånat ut sin sadelstålpe till mig.
Han tappa dock i kurvorna till de framförvarande och jag kände att jag måste hänga på om jag skall kunna fightas om en pallplats.
Hitta en lucka på innern och körde om men presic då vingla han till och vi krocka ihop och Janne flög i backen.

Kände mig lite taskig då jag fått låna sadelstolpe och allt så jag vände tillbaks för att kolla lägget.
Allt var bra men han var såklart inte glad.
Jag vände tillbaks igen och började jaga igen.
Nu hade jag trillat ganska långt ner i fältet så det blev till att gasa för att komma ikapp igen.













Körde om en del och kom tillslut upp på en 6-7 plats när det var runt 3 varv kvar. Hade fått Pettersson på hjul och jag lyckades inte riktigt skaka av mig honom. Jag fick lucka på de tekniska partierna men han gneta sig ikapp.
Tänkte att han måste vara tröttare än mig som fått jaga ikapp i varje kurva. Lät han dra i nedförsbacken och när vi skulle upp runt huset så stresa jag på honom lite.


















Det var bara en 100m raka och en 180 graders kurva och sen hundra meter till till mål.
Tog han i kurvan då han svängde så snävt sen var det bara att kötta på till mål.
Blev en 6:e plats tillslut så det får jag vara ganska nöjd med ändå.

I Prestige körde CRT bra igen. Linus gick och van och Hans tog hand om andraplatsen efter att ha spurtat ner Jens Westergren.
Ludde körde riktigt bra och rulla in på en 5:e plats.
Hans och Linus hade vunnit en spa behandling på Selma Spa.
Det var en fotbehandling i en fisktank.
Fotbehandling
Resultat från Sunnepokalen finns här. Jag ligger 2:a i totalen trots taskiga resultat här på slutet så det känns bra.

Inga kommentarer: